Mióta (10 éve) textil termékbe varrható címkéket tervezek, azóta rendszeresen keresnek meg kezdő ruhatervezők, hogy szeretnének logós címkét gyártatni a termékeikbe. Az esetek javában azonban még nincs meg se a logó, se az arculati színek. Bevallom, ez a mai napig furcsa nekem. A divat eleve egy kimondottan vizuális alapokra épülő szakma. Nyilván lehet anyagi oka, amit a mai világban megértek. Sőt, nekem is idő volt mire összeállt bennem, hogy az egységes márkamegjelenés mennyire fontos a sikerhez.
Ezért ebben a cikkben szeretnék segíteni és ötleteket adni neked, és inspirálni téged, hogy miért legyen logód és arculati színeid a divatmárkád, kézműves vállalkozásod indulásakor?
Egy bevarrt, logós címke nem csupán praktikus (pl lehet akasztó funkciója), ez a márkád névjegykártyája minden egyes ruhadarabodban! Segít a márkád beazonosításában, professzionális benyomást kelt, és bizalmat épít a vásárlódban. Ha valaki megszeret egy ruhát tőled, a logód révén tud majd újra megtalálni. Ráadásul hosszú távon erősíti a márkaépítést, és megkülönböztet a piacon, hiszen az igazi márkák mindig a részletekben élnek! Tervezőként, ezzel a kis részlettel mutatod meg, hogy komolyan veszed, amit csinálsz.
Maradj az egyszerűségnél és hass az érzékekre.
Alapok a betűtípus és a színek kiválasztásához, hogy büszke legyél a logódra, amit akár te is megtervezhetsz magadnak.
A legtöbbeteknek a név általában már meg van, mire a logós címke rendeléshez értek. Sőt, általában a stílus is, amit a ruháiddal, termékeiddel képviselni szeretnél. Ha bizonytalan vagy ebben akkor segítek. Egyszerű hívószavakra gondolj, mint: elegáns, sportos, laza anyukának való termékek, prémium minőség, játékos, üzleti. Tehát gondold végig kiknek szólnak majd a ruháid? Milyen minőséget képviselnek a termékeid?
Ez alapján válaszd ki a betűtípus hangulatát. Ma már nagyon sok féle van, így készíthetsz több tervet, amit aztán a család, barátok körében tesztelhetsz is, hogy nekik mi jut az eszükbe, milyen érzéssel tölti el őket?
A színek szintén elengedhetetlenek egy márkaarculat számára. A színekkel ugyanaz a helyzet, mint a betűkkel. Itt is maradj ezeknél az érzéseknél, és ehhez válassz legalább 2 színt. Ennek a 2 színnek aztán a sötétebb vagy világosabb árnyalatait használd.
A logós címke nemcsak a márkád arca, hanem a hitelesség jele is. Egy gondosan kiválasztott, környezetbarát anyagból készült címke megmutatja, hogy nemcsak a stílus, hanem az értékek is fontosak számodra. A tudatos vásárlók keresik az ilyen jeleket, ezzel erősíted bennük azt az érzést, hogy jó döntést hoztak, amikor téged és a márkádat választották.
Mi arra törekszünk, hogy ezt mind meg tudjátok valósítani, ezért csak Öko-Tex anyagokkal dolgozunk.
Másrészt a prémium érzet a részleteknél kezdődik, egy finom öltésekkel bevarrt, elegáns logós címke pedig pont ilyen. Professzionalizmust, minőséget és bizalmat sugároz. Egy vásárló azonnal érzi: ez nem egy tömeggyártott darab, hanem egy gondosan tervezett, igényes termék. A márkád így nemcsak felismerhető, hanem emlékezetes is lesz és ez az, ami visszahozza a vevőket újra és újra a márkádhoz.
Mert ez alapján fognak beazonosítani a vevőid. A logók nagyon könnyen bevésődnek a tudatalattiba a színeiknek köszönhetően. A színeket ismerjük fel és azonosítjuk a leggyorsabban az agyunkban. Ezért nem is igazán javaslom, hogy a fekete-fehér színkombinációt válaszd a logós címkédnek, amikor például szövött címkéről egyeztetünk. A rád jellemző betű+szín páros lesz az, ami alapján megmaradsz a vevőid fejében.
A nyomott címkék kicsit mások, mint a szövött, ezért emeltem ki a szövöttet. Mert ott alap esetben is elég nagy a színválaszték. A nyomott címke ettől picit bonyolultabb, ami a színeket illeti.
Ezt a logót utána következetesen alkalmazd a weboldaladon, névjegyeden, roll upokon, szórólapon, cégtáblán, logós szalagodon és még millió felületen. Varju Ildi korábban már írt egy szuper cikket az online/offline arculatról, és további inspirációnak szívből ajánlom neked.
Örömmel segítünk megtervezni az első logódat a logós címkédhez, mindig készítünk pár tervet, amiből tudsz választani. Azt fontos megjegyezni, hogy nem képzett grafikusok vagyunk, azonban több éves tapasztalatunk van.
Bízom benne, hogy tippjeim hasznosak a számodra. Köszönöm, ha írsz egy sor visszajelzést is akár nekem.
Ölellek,
Nóri