Így legyen egységes az online és offline arculatod!

A Szalagoslány Blogon az általam felkért vendégíróktól is olvashattok érdekes és hasznos cikkeket. Célom, hogy az általam ismert szakembereket bemutassam nektek is, olyan formában ami kapcsolódik a Szalagoslány értékeihez és tevékenységéhez. Ez lehet a szalagok vagy a vállalkozói létünk mindennapjaihoz kapcsolódó téma is. Szeretnék egy igazán értékes blogot létrehozni, amin keresztül jobban tudunk kapcsolódni egymással.

Ebben a vendég cikkben Varju Ildikót kértem fel, aki webdesigner, hogy hozzon egy hasznos témát, amit nagyon szépen összekötött a szalagokkal. Ez a téma minden márka számára fontos és gyakorlatilag egy alapkő ahhoz, hogy sikeresek legyünk!

Olvassátok írását szeretettel!

Valószínűleg nem is gondolnád, milyen összefüggés lehet a webdesign és a szaténszalagok között.

Bizony nagyon is sok pontban kapcsolódik a két terület.

Abban biztosan egyetértünk, hogy mindkét tevékenységhez elengedhetetlen a kreativitás. Egy jó webdesigner számára kiemelten fontos, hogy kreatív módon fejezze ki a márka egyediségét. Nem elég ismerni az ágazatra jellemző színeket, stílusokat, bele kell tervezni az arculatba a vállalkozó személyiségét és a célközönség igényeit is. Ez a kreativitás nem feltétlen csak a weboldal megjelenésére és kialakítására korlátozódik, hanem kiterjed a márka minden egyéb megjelenési formájára is, beleértve az offline arculatot, például a termékcsomagolást is!

A feliratozott vagy logózott egyedi megjelenésű szaténszalagok megalkotása pedig szintén kreatív folyamat, ami egy újabb lehetőség a márka karakterének kifejezésére, a brand kialakítására.

Például az esztétika, a brandépítés és a felhasználói élmény.

  • A webdesign alapvetően a vizuális online kommunikációról szól. Egy jól megtervezett weboldal nemcsak információt közvetít, hanem érzelmeket is kelt, és tűpontosan bemutatja a márka arculatát. Ugyanez igaz a feliratozott szaténszalagokra is. Egy elegáns, egyedi felirattal ellátott szaténszalag nemcsak a csomagolást teszi különlegessé, hanem a márka üzenetét is továbbítja a vásárlók felé.
    Ahogyan egy weboldalon a színek, betűtípusok és grafikák harmóniája meghatározza a látogatók első benyomását, úgy a feliratozott szaténszalag is a részletek iránti figyelmet tükrözi. A két terület közös célja tehát az esztétikus megjelenés, amely pozitív érzelmi hatást gyakorol a célközönségre.
    Mindezt a gyakorlatban úgy valósíthatjuk meg a legkönnyebben, ha a vállalkozásnak elkészül az arculati kézikönyve.
    • Ebben meghatározásra kerülnek a pontos színek: kódokkal, százalékos arányban csökkentett áttetszőséggel, használatra tett javaslatokkal és tiltásokkal.
    • Bele kell foglalni a minden online és offline felületen használni kívánt betűtípusokat is, használatra vonatkozó ajánlásokkal együtt. 
    • Belekerül a logó és annak változatai, amelyek különbözhetnek a fő logótól színben, elrendezésben és az egyszerűségben. Mutatok egy példát. Judit logója elkészült eredeti színesben, egyszínű változatban, felirattal, felirat nélkül, és csökkentett felirattal is. csökkentett áttetszőséggel, használatra tett javaslatokkal és tiltásokkal.
  • A webdesigner egyik legfontosabb feladata, hogy segítsen a márkáknak egyedi, felismerhető és emlékezetes arculatot kialakítani. Ez a márkaidentitás minden elemére kiterjed, beleértve a logót, a színvilágot és a vizuális elemeket.
    A feliratozott selyemszalagok pontosan ugyanígy szolgálják a brandépítést, csak éppen a fizikai térben.
    Például ha egy márka weboldala minimalista, elegáns stílust követ, ugyanez a stílus tükröződjön egy gondosan kiválasztott szaténszalagon is, amelyen a márka logója és színei szerepelnek! Ez a szinkronizáció segíti a következetes brandélményt, ami a vásárlók fejében összekapcsolja a digitális és a fizikai élményeket.
  • A webdesign azonban korántsem csak a látványról szól, roppant fontos a pozitív felhasználói élmény biztosítása is. Egy jól kialakított weboldal egyszerűvé és élvezetessé teszi a navigációt, segíti a felhasználókat abban, hogy gyorsan megtalálják, amit keresnek.
    Hasonló módon, az egyedi selyemszalagok is fokozzák a vásárlási élményt.
    Gondolj bele: amikor a vásárló kézhez kapja a termékedet, amelyet gondosan becsomagoltál egy egyedi feliratos vagy logózott szaténszalaggal. Az az érzése támad, hogy valami különlegeset kapott. Ez az apró részlet hozzájárul ahhoz, hogy a vásárló ne csak a termékre, hanem az egész márkára pozitívan emlékezzen vissza.
Varju Ildikó webdesigner, logó és arculat tervező

A vizuális kommunikáció kulcsfontosságú eleme a márkaépítésnek. Ez mind a webdesign, mind a szaténszalagok terén megjelenik.

Érdemes tehát úgy tervezni, hogy

  1. először készüljön el egy arculati terv, egy pontos arculati kézikönyv, és
  2. erre épüljön az összes további online és offline marketinganyag.

Ha betartjuk az arculati leírásban meghatároztott ajánlásokat, nem térünk el a javasolt elemek pontos használatától, akkor tudjuk létrehozni a totál egységes, letisztult arculatot.

Ezek együttesen mind kiválóan erősítik a brandet, és magukhoz vonzzák a fizetőképes vásárlókat. Mert végső soron a cél mindig a minél nagyobb forgalom elérése, legyen szó cukrászdáról, virágkötészetről, vagy akár egy kézműves műhelyről.

Szalagoslány, Lévay Nóra, masni szeretettel. Egyedi feliratos szatén szalagokat készítünk tudatos márkaépítők számára.

Ildit a Copy Clubból ismerem (Hernaez Évi – stratégiai szövegíró – előfizetői csoportja), ahol egy nagyon tartalmas előadást tartott Word Press weboldal szerkesztés témában. Az tetszett benne, hogy nagyon érthetően magyarázott, így utána én is meg tudtam csinálni mindent a saját weboldalamon.

Gyakorlatilag ennek az előadásnak köszönhetem, hogy egyedül tudtam összerakni a weboldalam.

Csodás napot!

Nóri, a Szalagoslány