9 leggyakoribb tévhit

textil termékbe varrható címke rendeléssel kapcsolatban

Az elmúlt 10 év szakmai tapasztalatom alapján összeállítottam a leggyakoribb tévhiteket a textiltermékbe varrható címkék rendelésével kapcsolatban, amikkel a megrendelések és üzenetváltások során visszatérően találkozunk. Sokan gondoljátok azt, hogy elegendő például, ha a papírcímkén, vagy a webshopban minden információt megadtok például az adott ruháról. Azonban ez nem feltétlenül elég.
Persze, ennek az ellenkezője is igaz lehet, hogy túlcímkézel, pedig egy logós címke pont elegendő lenne. Sőt, előfordul olyan eset egy textilterméknél, amikor valóban nem kell bele címke.


Elhoztam a leggyakoribb tévhiteket és hogy miért érdemes átgondolnod a címkézést.

Minden digitális grafika használható bevarrható címkére is

Ez részben igaz csak. A címkék nyomtatása nem egyezik meg a papírra történő nyomtatással. Leginkább azért, mert más a két technológia, ami az anyagok különbözőségéből adódik. Ez pedig azt is eredményezi, hogy más-más gépeket használunk hozzá. Hogy ezt bonyolítsam, a textil termékbe varrható címkéket is más-más gépeken nyomtatjuk, az alapanyag függvényében.

Ebből következik, hogy bizony egy papír nyomtatáshoz jó kép formátum a címkékhez már nem jó. Ezt nekünk vektorizálni kell, ezért fontos, hogy nagy felbontású képet küldj nekünk.

Csak 1.000 db-tól lehet bármilyen bevarrható címkét rendelni

Nem igaz, mert akár 100 db is rendelhető, még a szövött kivitelből is, a matricákból és a papír címkéből is. Annyi csak a különbség, hogy kevesebb a lehetőség a kisebb mennyiség miatt, pl.: a matricák esetében csak 1 színnel tudunk nyomtatni. Illetve az egységár magasabb, hiszen a tervezés és a gyártás során több munkafolyamat is pont ugyanannyi idő, mintha 1.000 db vagy még nagyobb mennyiég készülne.

Kézműveseknek nem kell címkét varrni a textiltermékeikbe

Szinte minden textil termékbe kell bevarrható címke. Ez nem csak a fogyasztóvédelmi előírások miatt fontos, hanem a vevői bizalmat is erősíti a márkád felé. Van egy Címkézési Checklist című E-bookom, amiben összegyűjtöttem azokat a textil termékeket, amibe nem kell címke. Nézd meg, hogy érvényes-e rád is?

Elég angolul és/vagy rövidítve kiírni az anyagok nevét

Ha itthon is forgalomba kerül a terméked, akkor magyarul is fel kell tüntetned az anyagok nevét. Rövidíteni sose szabad, semmilyen nyelven.

A webshopon fent van minden információ, ezért nem kell bevarrható címke

Téves, mert bizony ekkor is kell címkét bevarrni a textil termékek zömébe.

Van papírcímkém, azon minden szerepel, az elég

A minimális információ a bevarrt címkén is kell szerepeljen. Az E-bookomban ez is benne van, nézd meg őket.

Csak hobbiból varrok/kezdő vagyok, nekem nem kell címke

Nem csak azért érdemes címkét tenni a textil termékedbe, hogy fogyasztóvédelmileg rendben legyél, hanem hogy idővel akár fejlődni tudj, és komolyabban vedd a vállalkozásod. Egy címkével, amin a neved/logód szerepel, könnyebben rád találnak, emlékeznek rád. Ezzel emlékezetesebb maradsz a vevőid számára is, ezért vétek kihagyni.

Úgyis kivágják

Az újrahasznosítás és továbbadás virágkorát éljük, egy esztétikus, jó méretű és jó helyre varrt címkét már egyre kevesebben vágnak ki. Hiszen ez így sokkal hasznosabb információkat tartalmaz a következő tulajdonosa számára is. Pont ebből a megfontolásból ajánlok szívesebben szövött méretjelzőt is.

Tudunk árat adni csak a logó alapján

Egy látványterv elengedhetetlen a textiltermékbe varrható címke rendeléséhez. Így megvan a címke mérete, kivitele és színei, valamint az anyaga. Ezen kívül fontos tényező a darabszám, mert az egységár a darabszám növekedésével csökken. Az E-bookomban erre is szántam 3 oldalt, hogy gördülékeny legyen az ajánlatkérés és így könnyen értsük egymást.

Szalagoslány, Lévay Nóra, masni szeretettel. Egyedi feliratos szatén szalagokat készítünk tudatos márkaépítők számára.

Ezt a sort lehetne még folytatni, de most csak a valóban leggyakrabban előfordulókat gyűjtöttük össze és ezekre igyekeztünk választ adni neked.

Ha egyszer ráérzel miért jobb a márkád és a vevőid számára is, hogy egy hatékony címke van a textiltermékedben, akkor onnantól kezdve ragaszkodni fogsz hozzá. A vevőid bizalmát így tudod elérni és megtartani. Pontosabban, ez is egy elengedhetetlen eszköz hozzá.

Várunk szeretettel, hogy közösen tervezzük meg veled az első textiltermékbe varrható címkédet. Ha belepillantanál a mindennapjainkba, akkor várunk Instagram oldalunkon.

Ölellek,

Nóri, a Szalagoslány