Mi a különbség a papír címke és a bevarrható címke tartalma között?

Mindkettő kell egy ruhába?

A rövid válasz: IGEN! Sőt, azt kell hogy mondjam, kötelező mindkettő.

Ez így erős kezdés, de hadd helyezzem a számodra egy érthető és elfogadható megvilágításba. Azért írom a Szalagoslány Blogomat, mert ezt a sok kötelezőnek érzett „rosszat” egy olyan megközelítésbe szeretném helyezni a ruha, a kézműves és egyéb textilipari márkák számára, ami igazán értelmet ad a címkéitek megtervezéséhez. Az elmúlt 10 évben nekem ez már igazi szenvedélyemmé vált, hogy segítselek benneteket ezen az úton. Sőt, hogy megérezzétek a papír címkékben és a bevarrható címkékben rejlő marketing erőt. A szalagokról nem is beszélve! 🙂

Régóta követelmény szinte minden textilből készült termék esetében, hogy el legyen látva bevarrt címkével és papírcímkével is. Az EU-s rendeletről készítettem egy E-bookot Címkézési Checklist címmel, amiben megtaláljátok a lényegi kivonatot. A kivételeket is beletettem, mikor nem kell címke. Illetve vannak benne hasznos tippek a címkéd tervezéséhez. Töltsd le itt.

Az alap információk, amik a bevarrható címkére szükségesek:

Ezek a kötelezőek.

Miért fontos, hogy legyen ilyen bevarrt címke a textil termékedben?

Igen, sokan felszisszennek, hogy de hát úgyis mindenki kivágja. Ez nagy valószínűséggel így lesz, én is kivágom például a túl nagy címkéket általában az első mosás után. Azonban van, aki nem teszi, talán ez ritkább.

A papírcímke szükséges információi:

Ezek mind támogatják a márkád iránti bizalmat és erősítik a vevőid elköteleződését feléd.

A tapasztalataim szerint 2 fontos szerepe lehet ezeknek a címkéknek:

Ha korrektül tájékoztatod a vevőidet, az megtérül, mert hűségesebbek lesznek a márkádhoz. Egyre több a tudatos vásárló, akik törődnek azzal, milyen anyagú ruhákat hordanak. Ezért kérlek, segítsd őket, hogy érezzék, jó döntést hoznak azzal, amikor téged választanak. Ha a logód is szerepel a címkéden és szövött kivitel, az plusz pont. Szerintem azt kevesen vágják ki, ezért hosszú évekig remek reklám a márkádnak. Gondolj azokra is, akik továbbadják a már megunt darabjaikat.

Kényes téma ez, ami a kezelési ábrasorral függ össze. Fontos, hogy tudd milyen utasításokat adsz a vevőidnek ahhoz, hogy sokáig örömüket leljék a tőled vásárolt kedvenc darabjaikban. A megfelelő kezelési tájékoztatás két elemből áll. Az egyik része a bevarrt címkén szereplő ábrasor, a másik a papír címkén szereplő egyéb utasításból álló leírás. A papír címke ugyanis lehetőséget ad hosszabb szövegekre, és akár ajánlásokra a mosással, vasalással, szárítással kapcsolatban. Megfontolandó az is, hogy ha valaki kivágja a bevarrt címkét és utána reklamál, akkor az érvényes-e vagy sem? Hiszen mi alapján követte a tanácsaidat?

Ahogy látod, a bevarrható címke a legalapvetőbb információkat tartalmazza, míg a papírcímke valamivel részletesebb, szinte olyan, mint egy termékleírás a weboldaladon. Egyiket sem éri meg kihagyni, mert magaddal szúrsz ki a végén. Miért? Vagy mert a vevődben nem alakul ki a bizalom, hogy vásároljon tőled, vagy a fogyasztóvédelem talál kifogást. Azonban a szándék, hogy próbálsz hiteles és valós információt adni, fontos mindenki szemében.

Szalagoslány, Lévay Nóra, masni szeretettel. Egyedi feliratos szatén szalagokat készítünk tudatos márkaépítők számára.

A textilipar megítélése így is kritikus. Változtassunk rajta együtt, hogy átláthatóbb legyen a divat világa. A vevőid hálásak lesznek neked, hogy azt érezhetik, törődnek velük.
Ha csak belegondolsz abba, hogy te hogyan vásárolsz ruhát, akkor hogyan döntesz két darab között, ha mindkettő jól áll és egyforma az áruk?

Friss hírekért kövess Instagram oldalamon.

Gondold végig és várunk szeretettel, hogy megtervezzük az első címkédet veled közösen!

Ölellek,

Nóri, a Szalagoslány

Disclaimer: ez a blog cikk nem felel meg egy fogyasztóvédelmi tanácsadásnak, csupán a több éves tapasztalataimat tartalmazza, ami alatt részt vettem címkézési előadáson, ahol beszéltem fogyasztóvédelmi szakemberrel is.