A kézműves és designer termékek világa a részletekről és egyediségről szól. Egy jól megválasztott címke és szalag nemcsak esztétikai értéket adnak az általad tervezett ruhához, táskához, hanem bizony segíthetnek neked az eladásban is.
Te tudod a legjobban, hogy a termékeid lényege nemcsak a kreativitásodban, hanem a gondosságodban is rejlik. Egy általad megálmodott és elkészített egyedi ruha, táska vagy kiegészítő akkor lesz igazán teljes, ha a legapróbb részletekig kidolgozod, beleértve a címkéket és a teljes csomagolást is. Ezek az „apró dolgok” valójában komoly szerepet játszanak abban, hogy a vásárlód hogyan érez a márkáddal kapcsolatban- és visszatér-e legközelebb is.
Nézzük meg, hogyan járulnak hozzá ezek az apró elemek, mint a címke és szalag a márkád sikeréhez!
A textiltermékbe varrt címkék nem csupán információt hordoznak, hanem a márkád hitelességét is erősítik, ezáltal építesz bizalmat a vevőidben.
Tájékoztatnak és megfelelnek a szabályoknak.
A fogyasztóvédelmi szabályok megkövetelik a pontos anyagösszetétel és kezelési útmutató feltüntetését, a bevarrt textil címkék ezt diszkréten, mégis professzionálisan közvetítik. Erre általában a nyomott címkét javasoljuk.
Egy logóval vagy a neveddel ellátott szövött címke beazonosíthatóvá teszi a márkád. Ez különösen fontos, ha a célod a visszatérő vásárlók megszerzése, mivel nagyon tartós kivitel a szövött címke. Ráadásul egyre többeknek fontos szempont, hogy minél tovább körforgásban maradjanak a ruhák, így a következő tulajdonosok is tudni fogják ki készítette ezt a tartós darabot. Így adsz esélyt a márkádnak arra, hogy újabb és újabb vásárlók találjanak rád.
Tapasztaljuk, hogy a vásárlók egyre tudatosabban döntenek, ezért ezek a vásárlók értékelik, ha tudják, mit viselnek. A címke tartalmazhat például információt a fenntarthatóságról vagy az etikus gyártásról. Megjelölheted a használt anyag minőségét, pl. hogy Öko-Tex 100 anyagból készítetted. Adhatsz extra kezelési tippeket, hogy sokáig jó állapotban maradjon meg a textília. Illetve a 2. pontban levő példa ide is érvényes.
A gondosan bevarrt és egyben esztétikus címke azt üzeni: itt minden részletre figyeltek. Ez a minőség és gondosság érzését kelti a vevőben. Tehát érzi a vevőd, hogy rá is figyelsz. Ugye milyen jó érzés ez!?
Akár egy kis üzenet, akár egy szimbólum: a címkéden lehet egy személyes üzenet, ami még inkább megerősíti az ügyfél és a márkád közti kapcsolatot. Egy rövid üzenet a címkéden – például „Köszönöm, hogy magyar tervezőt választottál!” – emberközelivé teszi a márkádat.
A szalag nem csupán dísz. Egy logózott szaténszalag igazi és prémium érzést sugárzó „finishing touch”, amit a vásárlók megjegyeznek.
Egy elegáns szalag növeli az értékérzetet már azelőtt, hogy a termékhez érnének. Egy szépen átkötött, márkajelzéssel ellátott szatén szalag egy pillanat alatt professzionális, prémium hatást kelt. Egy kedves masni a táskán, dobozon igazi bájt ad mindennek.
Ha más tervezők natúr csomagolással dolgoznak, egy logózott szalag azonnal kiemel téged a mezőnyből. Egyedivé teszi a csomagolást, és erősen vizuális márkaépítő elem.
Sokan megőrzik a szép szalagokat, így a márkád hosszabb ideig a vevő környezetében marad. Ha igazán elégedett, akkor storyzhat, posztolhat a kicsomagosláról, ami egy logós szalaggal igazán ütős ingyen reklám a márkádnak.
Környezetbarát anyagú szalaggal még inkább megszólítod a tudatos vásárlókat. Mi ezért tartunk csak Öko-Tex tanúsítvánnyal rendelkező alapanyagokat
Ha valaki ajándékba veszi a terméked, a szalag még különlegesebbé teszi, és boldogan mutatják meg másoknak is. Egy masnival átkötött termék olyan, mintha ajándékot adnál, márpedig ki ne szeretné a meglepetéseket?
A kis, papírból készült címkék ideálisak arra, hogy mesélj a márkádról röviden, frappánsan, személyesen.
Egy jól megtervezett papírcímke elmondhatja, ki vagy te, mit képvisel a márkád, és hogyan készült a terméked. A márkanév, ár, méret, anyag: minden lényeges információ elfér rajta, ami csak szükséges.
Írhatsz rajta pár szót arról, honnan jött az inspiráció, ki készítette az adott ruhadarabot, ettől lesz igazán emberközeli a márkád. Oszd meg a közösségi média elérhetőséged is.
Felhasználási és tisztítási tanácsokat is tartalmaznia kell a papír címkének, amivel segíted a vásárlót a termék tartós használatában.
A márkázott címkék kézműveseknek és designereknek nemcsak szépek, hanem stratégiai eszközök. Segítenek megfelelni az előírásoknak, támogatják a tudatos vásárlói döntéseket, és növelik a vevői bizalmat. Ezek a részletek nem pusztán díszek, hanem a márkád üzenethordozói. Ahogy látod, a címkéknek és a szalagoknak komoly funkciójuk van a márkaépítésedben, az eladásösztönzésben és a vevői bizalom kialakításában. Ha ezeket tudatosan, szakértelemmel használod, a termékeid nemcsak eladásra kerülnek, de emlékezetessé is válnak.
Te is szintet lépnél a márkád megjelenésében?
Lépjünk együtt! Kérj ajánlatot egyedi textil címkékre vagy logózott szalagokra.
Segítek, hogy a te termékeid is magukért beszéljenek. Írj nekem üzenetet, és kezdjük el együtt a részleteken alapuló márkaépítést!
A mindennapjainkat és egyéb inspirációinkat Instagram oldalunkon tudod követni.
Csodás napot!
Nóri, a Szalagoslány